Friday, September 11, 2009

Huvitav kommentaar Rain Koolilt

Sattusin põneva meediakommentaari otsa Rain Kooli blogis. Olen selle vaimuga nõus. Tähismaad võivad olla irriteerivad, pueriilsed ja jonnakad sõnakuulmatute laste kombel, aga siiski, sõnavabaduse fundamentaalseim element on õigus kaitsta ebapopulaarseid isikuid (nagu Tähismaad kaitsevad meedias tümitatuid) ja rünnata populaarseid (nagu nad ründavad Reformierakonda, Schibstedti jt võimsaid). Mõni siin võib protesteerida, et sõnaline terror, aga see tuletab mulle meelde Benjamin Franklini tsitaati, et need, kes soovivad vahetada vabadust turvalisuse vastu ei vääri õieti kumbagi. Nii et Tähismaad võivad ju vahel jampsi ajada, aga minagi olen sarnaselt Rain Koolile valmis kaitsma nende õigust selleks. Minu arust on konformism palju ahistavam ja ka suurema destruktiivsuse potentsiaaliga kui veidike verbaalset huligaanitsemist paari ekstsentriku poolt. John Cage küsis, et miks inimesed kardavad uusi ideid, tema kartis vanu. Nii küsin minagi, et miks karta pühadele lehmadele näkku sülitamist, kui mina kardan pühade lehmade kultust üldse?

Ja muuseas, kui ma ütlen "huligaansus", siis osalt ka pigem heas mõttes. Umbes nagu kellegi trummari kohta õelda "a real hooligan on drums". Miks mitte omaenda blogis natuke loominguliselt huligaanitseda, kui piisavalt julgust selleks. Mina isiklikult ei julgeks eales nii kaugele minna. Samas, äkki saaks minagi sobiva elukaaslase leidmisest hullu energia- ja julguselaksu? ;)

1 comment:

Krooniline anonüüm said...

Inno ja Irja keelasid oma blogis sõnavabaduse kaitseks igasuguse kommenteerimise ära. Õnneks saab oma arvamust avaldada Kääbus Nina tehtud Inno ja Irja blogi peegelmaailmas. http://innojairjavabaks.blogspot.com/