Friday, March 2, 2012

Üks gluteenivaba pannkoogiretsepti variant



Tutvustan siinkohal üht uut meetodit valmistamaks gluteeni- ja laktoosivabu pannkooke, mille olen viimasel ajal avastanud. Tulemus on igal juhul rahuldavam, kui minu varasemad ponnistused tatrajahupliinidega.

Vaja läheb:
Gluteenivaba jahusegu: tatra-, riisi- ja maisijahu (viimase asemel võib ka nt. kikerhernejahu kasutada)
Mune
Suhkrut, soovitatavalt pruunsuhkur
Soja- või riisipiima, või piisab ka veest.

Valmistusjuhend ühe inimese jaoks: 5-6 spl jahu segada umbes kolmveerand klaasitäie laktoosivaba piima või veega ning suhkruga, seejärel vahustada kaks muna (või ka kolm) ja segada ülejäänud taignaga. Praadimiseks võib kasutada oliiviõli taignasse panemise trikki, mis üldiselt töötab. Samas oleks soovitav esimese pannkoogi jaoks panna õli ka pannile, et kooki saaks ümber keerata, järgmiste jaoks piisab ka õlist taignas. Väiksemat sorti pannile, ütleme diameetriga 15-20cm sobib valada tainast ütleme ühe väikse kohvitassi jagu (suurus vot umbes selline, milles näiteks Portugali kohvikutes võib tellida uma bica). Seejärel laotada taigen pannile ühtlaselt laiali, mis peaks tagama pigem õhukesed, kui paksud koogid. Kui valmis, siis võib serveerida kas keedise, meega või millega iganes!

Sellise retseptini jõudsin tänu ühele HelpX hostile Alentejos. Üks muutus sel aastal minu jaoks on olnud naasmine laktoositu ja (enamasti) gluteenitu menüü manu ning Carol Monte Alvorada'st oli minu õnneks piisavalt teadlik alternatiivsemat sorti menüüde järgi kokkamisest. Kui ma tema juurest lahkusin, sain kaasa järgmisse paika terve purgi jagu tema eelkirjeldatud jahusegu. Nii olen korra nädalas kuni tänaseni endale neid pannkooke teinud ja asi tuleb järjest paremini välja.

No comments: