Friday, January 29, 2010

Poola


Mina Gorzow-Wielkopolskis

Eile saabusin Poolasse. Varssavist sõitsin mitme eri rongiga praktiliselt riigi teise otsa, selle peale kulus maru kaua aega, sest esimene rong läks rikki ja teised rongid hilinesid. Gorzow-Wielkopolskis sain küüti ühelt noormehelt, kelle oli mulle järgi saatnud WWOOF farmer, kelle juurde olen tulnud vabatahtlikuna paariks nädalaks. Noor naine nimega Justyna, kes on Loode-Poolas juba elanud jupp aega ning restaureerinud oma vana maja, mille ta ostis välismaal töötamise aja säästudest. Ja eilsest alates on kliima Poolas olnud pehme, peaaegu nagu sula! Külmast Eesti talvest reisi alustanuna oli mul eile igatahes üsna hea meel tunda pehmemat talve Poolas, kuigi Justyna hoiatas, et ka siin kipub temperatuur praegusel külmal talvel laskuma kuni -20 kraadini.

Igatahes on see minu esimene kord WWOOFida välismaal. Praegu pmst korraldangi oma elu sedasi, et selle asemel, et õppida v. töötada, ma keskendun sel aastal oma nn. vaba mehe elule ja reisin ning käin ökofarmides üle maailma vabatahtlikuks. Ja miks mitte, praegune aeg on igati sobiv alternatiivseteks eluviisideks. Siiani mul meeles ühe vanema tuttava seisukoht, et ülikooliaastad on noorele lahedaim periood üldse ja siis tuleb väikekodanlik elu. Loodan praeguses eluetapis seda seisukohta ümber lükata. Et ka niimoodi saab elada. Ma usun, et huvitavaim aeg mu elus alles algab.

Hetkel kasutan neti jaoks enamasti perenaise arvutit, sest majas puudub wifi ja minu arvutit ei ole saanud veel ühendada netti. Vahel siiski satun Gorzow-Wielkopolskisse, kus ühes kohvikus võimalik wifit kasutada. WWOOFimisega on see lahe asi, et nii kohtub huvitavate inimestega. Kõik farmerid, kelle juures olen käinud, on omapärased inimesed ja Justynagi on üsna tore inimene. Väga energeetiline ja elurõõmus, tundub nagu hispaanlanna (ja ta on ka Hispaanias elanud-WWOOFinud). Tema maja on ka üsna cool ja pealegi on sel ka ajalugu, see on üsna vana maja. Ning otse loomulikult on maaelu rahulik ja stressivaba. Kui ma veebruaris tagasi Eestisse naasen, siis tulen kindlasti ka soojemal ajal siia tagasi. Seni aga ennustan, et postitused jäävad pigem sporaadiliseks. Sest interneti kasutamine pole hetkel just mugavaim. Kunagi postitan kindlasti pilte Poolast.

1. veebruari seisuga: toimetasin terve teksti täpitähtedega ümber, sest saan hetkel oma arvutit kasutada. Lisan ka ühe foto endast Poolas.

No comments: