Thursday, May 27, 2010

Coimbras



Nii, tulin eile Quinta de Boicost tulema. Alguses oli mul plaanis minna ja veeta viimased paar päeva Lissaboni. Kahjuks sain üsna ruttu teada, et CouchSurfingu host Lissabonis oli sunnitud mulle ära ütlema töökohustuste tõttu. See tekitas paraja probleemi. Ma igatahes asusin tegutsema. Leidsin Santa Cruz kohviku lähedal ühe hea vabaõhuwifiühenduse variandi. Proovisin vaadata, kas oleks olnud võimalik saada kelleltki teiselt öömaja kas Lissabonis või Coimbras. Või kui mitte, siis kas ehk oleks võimalik kuhugi hostelisse minna. Päris keeruline probleem. Sest CouchSurfingu kaudu on väga raske leida viimase minuti öömajavariante. Teine probleem, mis ma tähele panin, olid, et hostelite bookimine netis nõuab krediitkaarti, mul on aga Visa Electron deebet, millel see vajalik kolmekohaline turvakood üldse puudub.

Lõpuks aga lugesin netist soovitust reisimise kohta, et online'is bukkimise asemel võiks kohapeal end hoopis sisse registreerida. See, et on vaja mitu kuud ette broneerida olevat üldse paras pettus ja puha. Võtsin siis kätte ja otsisin üles ühe noortehosteli. Sain endale ühistoas voodi. Oleksin küll eelistanud kellegagi CSi teel kontakti saada. Aga rahaliselt kannatab see variant, et peatun hostelis, õnneks välja küll. Siit igatahes õppetund, et mitte lahkuda välismaal mahetalust enne, kui oled absoluutselt veendunud, et saab öömaja kuskil linnas enne ärasõitu. Ja hea oleks võimalikult mitu varianti sebida ette. Ja teine õppetund: sa ei pea ette broneerima, juhul kui sa vajad hosteleid. Midagi soodsat ikka leidub. Kergendav teadmine igatahes neile, kes netis nagunii bukkida mitte sittagi ei saa. Nagu mina!

Noh, minu puhul oli samas couchsurfinguga kahjuks keeruline lugu, sest Tabuas ja quintas olid mu netivõimalused äärmiselt piiratud. Mina aga vajan tohutult energiat ja ajaressurssi, et üldse tegeleda sellise asjaga nagu CSis kontaktide sebimine! Ma ei ole kindel, kuidas ma vaid ühe tunniga nädalas hakkama saaks siukse asjaga. Aga mina sain nädalas vaid paar tundi netikohvikut kasutada ja needki kulutasin muule. Shit, ma ei saand isegi enda macbooki kasutada! Pidin jälle neid hirmsaid abordijäänuklikke numbriasendusi täpitähtede asemel kasutama teiste klaviatuuridel, kui ma oma keeles meile saatsin või blogisin.

Aga nii Poolas kui ka Portugalis oli probleem selles, et nett oli talunikel läbi USB modemite, mis Macil absoluutselt ei funka (Justynal Orange Freedom, Guidol Vodafone, mis on muide eriti aeglane). Kaalun soetada Parallels Desktopi, mis võimaldaks Windowsit opereerida Macil. Kas väliste seadmete kasutamine ka sedasi funkaks, on iseasi. Igaljuhul ma oma välismaal reisimist ja WWOOFimist veel katki ei taha jätta, mul isegi plaan võtta ette edaspidi mõni pikaajalisem rännak mõõda kontinenti. Nii et pean mõtlema, mis saab internetiga. Ma ei ütle, et pean online'is 24/7 olema, aga paar korda nädalas oleks hea ju korralikke võimalusi endale lubada. Guido juurde tahaks kunagi kindlasti naasta, kui ma peaks uuesti siiamaile WWOOFima tulema.

Kindlasti saan aga pärastlõunal siit postitada mõningaid pilte, mis olen Coimbrast teinud. Coimbra on väga lahe linn ja mul hea meel, et ma siia pidama jäin. Siin võiks vabalt ehk tulevikus isegi elamist proovida. Ei tea, kui kerge oleks siia ülikooli midagi tudeerima pääseda, aga ma ei muretse selle pärast. Esiteks olen ma seisukohal, et sa pead teadma täpselt, mis on see, mida sa esiteks tahaksid õppida ja mis oleks sulle samas kasulik õppida. Minu jaoks vajab see asi selgelt mõtlemist. Kui sa ikka endas kindel ei ole, mis sa ikka aega ja ressursse raiskad. Kui mind tõmbab pigem ringirändamise poole, siis miks mitte seda teha?

1 comment:

james kirk said...

Täname hästi kirjutatud artikkel "Coimbra" on minu kodu olen elanud seal 2 aastat nüüd I `m rõõmus teie nautisin oma viibimise
Aitäh Jim