Saturday, May 22, 2010

Uitm6tted teemadel kuumarabandus, tervis ja immigratsioon



Halvim asi WWOOFimise puhul on see, et farmis vabatahtlikuks olijat v6ib tabada yhel hetkel haigus. K6ige lihtlabasem n2ide muidugi kylmetus. Eelmise n2dala madalamad temperatuurid paistsid k6igile mingi viiruse toovat. Iris k6his nagu korsten, Rubyl oli n2dal aega tagasi palavik ja isegi vanematel on olnud probleeme enesetundega. Mul on aga ysna hull nohu olnud. Vaikselt hakkab tervis taastuma. Aga kolmap2ev oli kohutav: absoluutselt polnud energiat t88tada, 2rkasin v2sinuna ja energialevel oli terve p2eva madal. J6in palju vett ja proovisin vabad hetked voodis lamada ja varem magama minna. Alul kartsin, et viirus on hullemaks l2inud, aga tagantj2rele tundub, et olin lihtsalt maru palju p2ikest saanud.

Kuumarabandus pole naljaasi. M2letan, et neli aastat tagasi tahtsin teha yksinda rattaretke L2tti, aga suvekuumus r88vis kogu energia ja V6rust pidin tagasi kodu poole p88rama. Koju j6udes oksendasin. Mul oli ilgelt sitt olla.

Ehk siis, kui on liiga kylm, ryndavad viirused, kui on aga kuum, siis saad p2ikse k2est ilge laksu. Teagi, mis see optimaalne kliimakeskkond mulle olla v6iks. Kindlasti mitte Eesti enam, oma kodumaale mind ausalt 8elda enam yldse ei t6mba. Aga ka Portugal on kahtlane variant. Maa iseenesest on p2ris m6nus ja yhiskond tolerantne, aga kas ma tuleks siinse kliimaga paremini toime kui Eesti omaga?

Yks variant oleks ehk Berliinis elada. N2iteks. Olin seal kevadp88rip2eval ja kevad oli seal juba alanud. Mulle meeldib, kui m2rts ongi t6eline kevadkuu, mitte aga talve pikendus, nagu ta Baltimaades ja Skandinaavias pahatihti on. Ja kindlasti saaks seal ka muusikat teha. Aga Portugal on ka ysna cool koht ja seda enam on kahju kohe varsti Eestisse tulla, kus siis hakkavad k6ik vanad jamad j2lle pihta ja ma j2lle kirun jupp aega k6ike Eesti kohta yleyldse. Ma lugesin yhest Guardiani numbrist, et immigratsiooniprobleem vajab ausamat arutelu. Olen n6us. Aga minu lahedus probleemile on, et las iga inimene proovib leida endale sobiva keskkonna. Kui Eesti sisimas tundub enamikele sobimatu paigana, siis oleks ehk aeg kysida, miks see nii on? Miks on Eesti m6ttetu perifeeria? Millistele inimestele siin yldse sobiks elada?

1 comment:

Marlbel said...

Minule sobib Eestis elada just sellepärast, et see on nii mõttetu perifeeria, kuhu isegi pagulased tulla ei taha...:D Mingi ürgne ja looduslähedane paik peaks ikka ka jääma kõiki muid erinevusi rikastama (mitte, et mul muude erinevuste vastu midagi oleks), kus saaks ekstreemsetes tingimustes elada keset metsi ja soid. Kellele see ei meeldi, võib ju elada suurlinnades:)

PS. Mõnus lugemine ja muusika ;)