Monday, May 3, 2010

Mina Portugalis WWOOFimas - senine kogemus

Nii, olen juba n2dal aega peatunud WWOOFi talus nimega Quinta de Boico. Internetti kasutan suht harva, esiteks v6imalused on piiratud, teiseks ei j22 surfamise jaoks aega just ylearu yle. Lisaks t88le on ka muidu huvitav siin, et oleks patt raisata liialt aega arvuti taga istumisele. Kui v2lja arvata arvutiga salvestamine. Laup2eviti proovin k2ia Tabuas yhes netikohvikus, mis yleeile oli riikliku pyha t6ttu kinni.


Huvitav on aga see, et ma pole mitte portugaallase tallu sattunud. Quinta de Boico, mis asub Tabua l2histel ja Varzielase kyla k6rval, kuulub hoopis briti-itaalia immigrandiperele. Farmer Guido on inglane (aga temas voolab ka india verd!), kes kohtas pea 10 aastat tagasi oma praegust elukaaslast, itaallanna Mariluzi, Londonis. Nad kolisid Portugali, sest nad soovisid paikseks asuda kusagil, kus oleks soojem kliima ja lihtsalt toredam olla. Paaril on kaks tytart, 5-aastane Iris ja viieteistkuune Ruby. Iris on v2ga hyperaktiivne ja m2ngulustlik, kuigi vahetevahel esineb tal konflikte oma emaga, nt hammaste pesemise yle. Ruby on h2sti armas, kuigi kipub asju ymber ajama. Ema jaoks on laste kasvatamine suht stressirikas, aga Guido naudib oma isadust.


Guido kasvatab maal kitsi, aga ka eeslit, lambaid ja kanu. Lisaks tegutseb ta ka tai-chi instruktorina ja tema hobiks on muusika. Ta klimberdab klaveril Bachi ja Scarlatti palu, aga ta on tegutsenud ka t2navamuusikuna. Tal on siuke h2sti m6nus mahlakas briti aktsendiga madal meheh22l, mis mulle eriti lahedana tundub. Samas ma ise meenutan talle oma k6ne poolest Frank Zappat. Guido on h2sti rahulik ja kannatlik oma loomult, mis mulle sobib, sest koleerilistemate isikutega on konfliktid kerged tekkima. Mul on temaga ysna huvitav koos t88tada ja lihtsalt jutustada.


Seni olen aidanud komposteerimise ja aiandusega. Oleme t6stnud ymber komposti ja tekitanud uut hunnikut aegam66da. Andres L6o juba muigas mitu kuud tagasi, et nyyd ma siis elan sellist elu, et viskan sitta ja laulan hanedele serenaadi. Hanesid pole veel kohanud, aga Quinta de Boico on esimene talu, kus olen pidanud sitta viskama seni! T6si, sitt kompostiks, seega sitaviskamine with a difference! :)


Guido ja perekond elavad muide off-grid, s.t. et nad pole yhendunud elektri- ega veev6rku. Elekter tuleb p2ikesepaneeli kaudu ja vesi loodusest, mis siis organiseerub kraanikaussidesse l2bi isetekitatud kanalisatsioonisysteemi. Vesi tuleb kas suurtest tynnidest v6i kaevust. Sulastele on neil m6eldud 6ues asuv WC ja vannituba, kus uriini kogutakse plastikpudelitesse ja sitt koguneb maa alla, kus ta peaks ise komposteeruma, peaasi et sinna muud jama (nt. WC pesuvahendeid) ei satuks. Hetkel kuumaveekraan duši jaoks ei funka, aga Guido on lubanud selle korda teha.


Seni on aga elu siin t2itsa tore olnud. T88 6ues on olnud yllatuslikult nauditav, ilm on olnud soe ja ymberringi on loodus ysna ilus. Olen aias n2inud ka sidruni- ja apelsinipuid. Isekasvatatud apelsinid on aga kuivad (proovisin ise ka), seega puuvilju ostab perekond endiselt supermarketist. Toidu osas perekond on muide taimetoitlased. Samuti olen hakanud nyyd rohkem leiba s88ma yle jupi aja. Guido endakypsetatud leib maitseb hea. R22kisin hiljuti Guidoga taimetoitluse teemal ja tema arvates on hirm proteiini v2hesuse yle taimetoidu puhul alusetu.


Okei, selleks korraks k6ik. Laup2eval proovin pilte postitada.

No comments: