Wednesday, April 3, 2013

Uue EP kontseptsioonist ja kaanekujundusest paar sõna


Otsustasin uue EP puhul minna tagasi "Antenna Tendencies" EP stiili juurde: kõrvetada ise plaadid ja printida välja kaanekujundus. See stiil ei anna küll nii professionaalset resultaati, kui CDLahenduste firma kaudu, aga vähemalt on mul kontroll selle üle, kui palju ma koopiaid vorbin, mis peakski olema vastavalt vajadusele. Viimane asi, mida ma tahan, oleks meeletu plaatide ülejääk, sest kellele sa ikka neid müüa suudad pärast. Ainult, et kui 3.5 pool aastat tagasi läks kaanekujundus mustvalgelt ja odavalt rohelise paberi peale, kasutasin seekord ka värvilise printimise teenust. Mis läks maksma 1.28 A3 kohta, aga ühe A3 peal on kolm kaane koopiat välja lõikamiseks.

Kaanekujunduseks kasutasin üht fotot Poolast, väljavaade ühe Varssavi hotelli aknast. Kus me Erviniga ööbisime, kui käisime oma viimast Opium Flirdi kontserdit tegemas Varssavis ühel filmifestivalil. Mudisin natuke toone, kirjutasin andmed peale ja voila! Siuke lihtne kaanekujundus, mis samas sobib plaadi kontseptsiooniga Lääne tsivilisatsioonist. Linnafotograafia vs. rohekad toonid. Tsiviliseeritus vs. looduslähedus.

Esimeses loos laulan: "mulle ei meeldi tsivilisatsioon". Aga just nimelt Lääne tööstustsivilisatsioon on see tsivilisatsioon, kus elu on neetud ja maailm on hukas. Teine lugu on "Elu teravad maitsed", mille originaaldemo ma kasutasin Roy Strideri ökoloengul. Too demo, millel mul toona õnnestus võrdlemisi dubstepilik wub-wub saundiga ostinato teha, meeldis mulle nii väga, et otsustasin just siis, kui mul jälle üks kõvaketas sussid püsti viskas, salvestada selle peale uue versiooni võrreldes varasema versiooniga. Seda enam, et täna ma seda wub-wubitamist samamoodi reprodutseerida ei oskakski. Äkki teen hiljem mingi uue arranžeeringu päris bassiga. Intuitiivse sündimängija häda ongi selles, et kõik tema head saundid on juhuse tulemus!

Instrumentaalpalades jällegi on osad pillid mängitud sisse WWOOF taludes, kui mul oli toona ilge obsessioon kodulindistaja ja wwooferi elustiilide ühendamise osas. Kitarr lugudes 3 ja 4 on tehtud Poola WWOOF farmis ja 3nda klarnetid ning 5nda loo klaver ja klarnetid Portugalis Guido Montgomery quintas, kus elektrienergia tuleb päikesepaneelidest! Ma käisin aastavahetusel Guidol jälle wwoofimas, lõhkusin puid, mängisin lastega ja veetsin oma wwoof-puhkuse õndsas rahus ja sellest neetud tsivilisatsioonist eemal. :)

No comments: