Saturday, February 20, 2010

Barcelonas 3 - Turud


Vaade la Boqueria turule.

Mis minu arust Barca puhul eriti lahe on, on see, et siin on palju turgusid või puu- ja juurviljapoode. Võimaluse korral olen neist alati läbi põiganud ja ostnud mõne õuna v. banaani kaasa. Samuti on Barcelona Dream hosteli lähedal üks värske toidu ja kala turg, mis asub Alfons XII ja Providencia nurga peal. Olen sealt käinud kala ostmas. Kusjuures nt. isegi gluteeni- ja laktoositalumatutele võib siinses piirkonnas leida nii mõndagi, kes otsib, see kohe kindlasti leiab.

Täna aga käisin läbi La Rambla sektsiooni ja avastasin Placa Catalunya poolses otsas ühe eriti laheda turu. See on Mercat de la Boqueria, mis on eriti suur ja värvikas turg, no Tartu turule annab kohe kindlasti silmad ette. Ostsin sealt serrano singijupikesi, kala õhtuks ning jällegi paar puuvilja tee peal nosimiseks. Ilmselt on mõõda Barcat laiali veel igasugu toredaid turge, aga just Boqueria on seni kõige lahedam, mis ma olen näinud.

Ainus jama asi Barca poodidega on see, et ma pole veel kuskilt poest leidnud seni tatart (hirsist rääkimata). Tont teab miks. Vb. peab lihtsalt rohkem ringi käima ja otsima. Tatar peaks igatahes hisp.k. olema trigo negro (v. trigo sarraceno). Proovin meelde jätta ja otsida. Muidu aga tervislikku ja värsket toitu leiab Barcast vabalt.

Ahjaa, juhul kui keegi peaks sattuma Barcelona Dream hostelisse, siis seal on tasuta hommikusöögi võimalus. Tsöliaagikutele ma seda varianti ei soovitaks, sest seal pakutakse saia, piima ja maisihelbeid, tsöliaagikutele selge no-no ja isegi muule osale inimkonnast kahtlane variant, sest valge nisujahu on ebatervislik ja piim on parem pastöriseerimata. See-eest on aga hostelis köök, mida saab vabalt kasutada ja seal iseendale meelepärast toitu valmistada. Soovitan kasutada just seda kööki, selmet raisata raha kalli restoranitoidu peale.

1 comment:

Anonymous said...

Heh ... tatar on meil suhtkoht tundmatu aine, nagu üldiselt kogu pudru värk. Aga Boqueria on tõesti omaette vaatamisväärsus; lisaks sellele, et see on vanim toimiv turg Barcelonas (alates 12.sajandist), on seal hea valik ja soodsad hinnad.