Sunday, February 21, 2010

Barcelonas 4 - Paljajalu


Minu jalad Barcelona tänavatel.

Kuna siinne kliima on olnud kohati meeldivalt kevadine, siis olen kasutanud vahetevahel võimalust kõndida paljajalu. Võimaluse korral kõnnin tihti soojematel aegadel niipalju kui saan ilma jalanõudeta. Muidugi tihti kui kisub jahedamaks ja vihmasemaks, siis olen ikka kingad jalga ajanud. Mis peab tunnistama, on ikka kuradi ebamugavad! Need kingad olid mul jalas, kui ma paar aastat tagasi poole kohaga Falcki valvetöötajana töötasin ja mul oli nende mitmetunnise kandmisega alati probleeme. Ilmselt mu füüsiline mälu pole teab mis järjekindel, vastasel juhul oleks ma need kingad ammu minema visanud.

Aga see, et jalanõud tunduvad ebamugavatena, on pigem sümptom selle kohta, kui sobimatud meie jaoks kingad ikka on. Siin artikkel, kus on kenasti ära toodud, miks ikkagi kingad inimjalale sobimatud on ja miks on parem käia hoopis paljajalu. Siin ka artikkel jooksjast, kes avastas, et tema jalavigastuste taga on see, et tossud on jala jaoks sobimatud ja otsustas paljajalu jooksma hakata. Tema vigastused paranesid.

Suvel ilmselt on paljajalu käimine tavapärasem. Igatahes tundub see suhteliselt kummaline käia paljajalu ajal, mil temperatuur on vaid 10-15 kraadi ja mis seal salata, kohalikul turul käies ikka vaadati mu jalgu ka ja vähe imestati. Tihti on kingad aga siiski vajalikud, kuid mida rohkem on jalg harjunud paljajalu kõndimisega, seda parem.

No comments: